Naši 3D modelari, u sklopu B1 programa izvannastavne aktivnosti te na radost svih učenika i djelatnika škole, priveli su kraju hvale vrijedan projekt 3D Čovječe ne ljuti se. Onako na prvu, mogli biste pomisliti kako to i nije neka posebna stvar, ali kada malo dublje zavirite u njihovo kreativno umijeće, složit ćete se kako je u pitanju nešto zaista fantastično. O čemu se radi?
Projekt je nastao sasvim slučajno, olujom ideja svih sudionika B1 programa. Promatranjem postojećih društvenih igara i željom da učenici svoje odmore upotpune igrom, nastala je ideja o stvaranju vlastite 3D verzije igre Čovječe ne ljuti se. Ukratko, ovako je izgledao tijek: izrada skice na plohi stola koji se nalazi u hodniku, skaliranje veličina figura i polja, dodavanje različitih elemenata poput grba i ukrasa na ploči, zapisivanje elemenata koji su povezani sa školskim predmetima kako bi se oni isprintali u obliku figura, modeliranje i ispis figurica u programu Tinkercad. Na temelju skice, dizajnirana je ploha te ispisana na naljepnici kako bi se mogla pričvrstiti na stol. Ukoliko pogledom na fotografije igre niste uočili sve posebnosti koje ona skriva, u nastavku otkrijte čime su se modelari inspirirali stvarajući ju.
Krenimo od podloge za igru. Ako malo bolje pogledate, uočit ćete na njoj četiri različita slikovna uzorka, tj. pšenicu, suncokret, kukuruz i hrast žir. Kroz ratarske kulture koje su zastupljene u našem kraju te hrast žir, one nas upućuju na Slavonsko podneblje u kojem se nalazi naša škola.
Sljedeći su pijuni za igru. I njih treba pobliže pogledati. Svaki je drukčijeg oblika, odnosno, svaki na vrhu ima simbol koji možemo povezati s nastavnim predmetom koji se održava u osnovnoj školi. Tako ćemo loptu povezati s Tjelesnom i zdravstvenom kulturom, violinski ključ s Glazbenom kulturom, globus s Geografijom itd.
Vlak i vagoni, na kraju, tek imaju svoju priču. Osim što će ih svatko u ovom kontekstu lako povezati s našim dječjim piscem Matom Lovrakom, po kojem škola nosi ime, i s njegovim najpoznatijim romanom Vlak u snijegu, oni nam donose još pokoju zanimljivost. Naime, svaka lokomotiva ili kompozicija vlaka nosi ime ili naziv mjesta iz kojeg djeca ili učitelji idu prema školi. Tako crvena kompozicija vlaka ide iz Dopsina, siva iz Hrastina, zlatna iz Vladislavaca, a crna iz Osijeka. Sve one, dakle, rulaju tračnicama (polja za igru) dok ne stignu s punim teretom (4 vagona za 4 pijuna) do naše škole koju ovdje prepoznajemo po njezinom grbu koji se nalazi u središtu podloge za igru. Zaista super ili kako bi danas rekli TOP.
Pogledajte ispod kratki video zapis o igri, a za više slika koje će vam otkriti gore opisane detalje 3D Čovječe ne ljuti se, posjetite našu stranicu 3D modeliranje.