Dana 15.11.2024. u OŠ Ernestinovo je održan susret škola partnera u sklopu Cjelodnevne škole. Poslušali smo primjer dobre prakse učiteljice Dijane Mišević koje provodi na A2 satima potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja, održali okrugli stol na temu A2, obišli prekrasni park skulptura i galeriju Petar Smajić. Razmijenili smo iskustva o CDŠ-u i stvorili neka nova prijateljstva i kolegijalne veze.
Dana 10. prosinca 2024. godine posjetile su nas učiteljice iz OŠ Ernestinovo s ciljem dijeljenja primjera dobre prakse, a u sklopu programa Cjelodnevne škole. Učiteljica biologije, Renata Zuzjak i učitelj fizike, Goran Bažon osmislili su integrirani sat fizike i biologije s učenicima 7. i 8 razreda. Tema nastavne jedinice bila je Prosječna masa i težina.
Cilj je bio povezati znanja iz fizike i biologije kako bi učenici razumjeli pojam mase i težine, te faktore koji utječu na masu tijela. Učenici su kroz teorijske i praktične aktivnosti razvijali vještine mjerenja i izračunavanja mase i težine, kao i razumijevanja odnosa mase tijela s tjelesnim sastavom i životnim stilom. Učiteljica Renata Zuzjak vodila je dio sata koji je obuhvaćao: izračunavanje masnog tkiva (učenici su naučili da tjelesna masa uključuje mišiće, kosti i masno tkivo koje zajedno čine 40% ukupne mase tijela te da je masa tijela ovisna je o prehrani). Obrađena je tema utjecaja prehrambenih navika na tjelesnu masu i sastav tijela, te razlike između stečenih i nasljednih svojstava koja utječu na tjelesnu masu.
Mjerili su opseg vrata, prsa, struka i kukova kako bi dobili uvid u procjenu tjelesne građe i sastava.
Učitelj Goran Bažon objasnio je osnovne fizikalne pojmove: masu i težinu, razliku između mase i težine, te njihov odnos prema gravitaciji. Učenici su pomoću formula računali težinu tijela na Zemlji. Vaganjem su određivali svoje mase i uspoređivali rezultate sa standardnim vrijednostima.
Integrirani sat omogućio je učenicima razumijevanje međusobne povezanosti biologije i fizike kroz temu mase i težine. Ovakav oblik nastave pokazao se vrlo uspješnim i zanimljivim za učenike budući da su imali priliku aktivno sudjelovati i primijeniti teorijsko znanje u praksi.