Mirisna čarolija
O nama
Program izvannastavnih aktivnosti Mirisna čarolija (B1) sastavni je dio školskoga kurikuluma unutar Eksperimentalnog programa. Aktivnosti unutar ovog B1 programa izvode se kontinuirano tijekom školske godine tijekom 35 nastavnih sati.
Učenici aktivnost izvode u dnevnoj satnici nakon odgojno-obrazovnih aktivnosti i/ili nakon završetka nastavnih tjedana, a prema potrebama same izvedbe aktivnosti
Cilj Mirisne čarolije je povezati što više međupredmetnih tema kako bi se razvile mlade, kreativne, samostalne, produktivne i odgovorne osobe. Također, učenike želimo naučiti praktičnim vještinama koje će im koristiti u svakodnevnom životu i razvijati pozitivni stav prema radu. Cilj je učenike naučiti vlastitoj kreativnosti, te rad učiniti funkcionalnijim i ljepšim.
Učenici tijekom realizacije sudjeluju u aktivnostima idejnog osmišljavanja izgleda i funkcije vlastitog proizvoda, u izradi vlastitih kreacija, uče koristiti adekvatan pribor i materijale potrebne za izvedbu te nakon provedbe aktivnosti procjenjuju i objašnjavaju vlastitu ulogu u stvaranju estetski ljepšeg života, te iste sposobnosti koristiti u daljnjem vlastitom životu.
Kroz ovaj vid nastave učenici se uče međusobnom pomaganju, uvažavanju, spolnoj jednakosti i ravnopravnom dijeljenju obaveza i zadataka kao i razvijanju samopouzdanja u zajedništvu.
U Kreativnoj radionici sudjeluju učenici od 5. i 6. razreda, prema vlastitim sklonostima.
Tijekom školske godine postignuća i radovi Mirisne čarolije biti će dostupni svim zainteresiranim stranama.
Voditeljica B1 programa Mirisna čarolija je učiteljica Renata Zuzjak.
Izrada mirisne vodice od lavande i narače
Učiteljica Renata Zuzjak je s učenicima polaznicima B1 aktivnosti Mirisna čarolija, provela radionicu izrade mirisne vodice od lavande i naranče. Cilj aktivnosti bio je upoznati učenike s prirodnim izvorima mirisa, načinima izrade jednostavnih mirisnih pripravaka te potaknuti kreativnost i ekološku svijest kroz izradu prirodne mirisne vodice.
Na početku su upoznale biljke koje se koriste za dobivanje eteričnih ulja i mirisnih pripravaka, saznale njihova svojstva i primjenu, a zatim su izradile vlastitu mirisnu vodicu koristeći cvjetove lavande, eterično ulje naranče, destiliranu vodu i malo alkohola kao otapalo.
Nakon miješanja i filtriranja pripravaka, učenice će svoje mirisne vodice uliti u male staklene bočice koje će i ukrasiti.
Radionica je bila vrlo uspješna i ugodna. Učenice su pokazale veliki interes i uživale u izradi te mirisnom rezultatu svoga rada. Aktivnost je pridonijela razvijanju svijesti o važnosti prirodnih sastojaka i održivom načinu života.
