Program A2-integrirani sat fizike i biologije u sklopu EU Code Weeka.
Dana 22. listopada, u sklopu obilježavanja EU Code Weeka (14.-27. listopada), održan je integrirani sat fizike i biologije s temom programiranja. Aktivnost su vodili učitelj fizike Goran Bažon i učiteljica biologije Renata Zuzjak. Cilj ove aktivnosti bio je približiti učenicima osnove kodiranja kroz različite radionice.
Sat je započeo predavanjem učitelja Gorana Bažona na temu “Uvod u binarni sustav”. Učenicima je objašnjen osnovni princip binarnog sustava što je poslužilo kao temelj za praktične zadatke koji su uslijedili. Predavanje je bilo dinamično i prilagođeno uzrastu učenika, a učenici su kroz primjere mogli razumjeti kako se informacije kodiraju i prenose koristeći binarni sustav.
Nakon uvodnog predavanja, učiteljica Renata Zuzjak organizirala je četiri radionice u kojima su učenici, podijeljeni u grupe, primijenili stečeno znanje:
1. Prva grupa je izrađivala binarne narukvice koristeći inicijale svog imena i prezimena ili datum i mjesec rođenja. Učenici su pretvarali slova i brojeve u binarne kodove te ih potom prenosili na narukvice, koristeći dvije boje za različite vrijednosti (nule i jedinice).
2. Druga grupa se bavila Cezarovom šifrom, uz pomoć koje su dešifrirali motivacijske poruke („Ono što te ne ubije, to te ojača“, „Nikada ne odustaj“, „Slijedi svoje snove“, …).Ova radionica omogućila je učenicima da razumiju jednostavne metode kriptografije, potičući ih na razmišljanje o važnosti kodiranja u zaštiti informacija.
3. Treća grupa je koristila kodove molekule DNA kako bi ispisivala svoja imena ili neku drugu riječ. Ova aktivnost povezala je biologiju i programiranje te učenike uvela u koncept genetskog kodiranja.
4. Četvrta grupa se bavila Brailleovim pismom. Učenici su ispisivali svoja imena i osmišljavali vlastite rečenice koristeći Brailleovo pismo, dok su drugi učenici pokušavali dešifrirati poruke. Ova radionica potaknula je kreativnost i empatiju prema osobama s oštećenjem vida.
Aktivnosti su bile zanimljive i edukativne, a učenici su pokazali veliki interes za obrađene sadržaje. Ovaj integrirani sat fizike i biologije omogućio je učenicima da na zabavan način usvoje nova znanja iz područja kodiranja i kriptografije, dok su istovremeno razvijali logičko razmišljanje i suradničke vještine.