Tjedan školskog doručka

24. listopada 2024.

Povodom Nacionalnog tjedna školskog doručka kojeg je pokrenuo Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), u sklopu nacionalnog programa Živjeti zdravo, s ciljem podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete, u našoj su se školi od 14. listopada do 18. listopada provele različite edukativne i zabavne aktivnosti u kojima su sudjelovali svi razredi te učitelji, stručni suradnici i djelatnici naše škole.

Učenici 1. razreda su Tjedan školskog doručka obilježili na vrlo zabavan, kreativan i edukativan način. Knjižničarka Ivana Domac je provela edukativno kreativni nastavni sat na kojemu su se učenici zabavili uz igre otkrivanja voća i povrća. Upoznali su i njima manje poznato voće i povrće, a prisjetili su se također izgleda i okusa voća i povrća koje svakodnevno konzumiraju. Igre parova (memory) te igru „Pogodi tko?“ odigrali su u parovima. Igrom parova trudili su se zapamtiti kartice s voćem i povrćem kako bi prikupili što više parova za sebe. Igrom „Pogodi tko?“ naučili su razlikovati voće od povrća, saznali su u kojim sve bojama dolazi voće i povrće, kakvog su izgleda i okusa te na koje ih sve načine možemo i trebamo svakodnevno konzumirati. Kroz igru i na zanimljiv način, učenici su se upoznali s voćem i povrćem koje još nisu isprobali. Nadalje, svaki je učenik na papiru iscrtao jabuku te je istu i obojao bojama u kojima se jabuka nalazi u prirodi. Time su utvrdili i ponovili kako je jabuka ipak kraljica voća te ju je važno konzumirati svakodnevno i na različite načine.

Slike pogledajte OVDJE.

Učenici 2. razreda s učiteljicom Martinom Cindrić u suradnji s knjižničarkom Ivanom Domac, istraživali su i pripremali materijale za izradu plakata, a isto su tako pripremali su i superdoručak za koji su koristili tajne sastojke zbog izazova „Pogodi novi okus“.

Učenici su s učiteljicom Martinom Cindrić izradili QR kod kojim su ostali učenici škole pristupili u online anketu. Anketom su prikupljeni podaci o omiljenom voću i povrću naše škole. Podaci su pokazali pobjednike, a to su banana i mrkva. Potom su imali zadatak izraditi poster superjunaka. Odlučili su uključiti umjetnu inteligenciju u svoj rad pa su aplikacijom leonardo.ai istražili  ideje za postere.

Postere naših pobjedničkih superjunaka Banane i Mrkve izradila je knjižničarka Ivana Domac u suradnji sa psihologinjom Anom Vugrinec. Učenice Petra Korov i Ines Jakovac bojale su pobjedničke superjunake, likove iz poznatog crtića „Banane u pidžami“ te prijateljicu Mrkvicu.

Također su u suradnji s knjižničarkom Ivanom Domac sudjelovali u izradi aktivnosti „Zabavljaj se i otkrij svoje supermoći, pogodi novi okus“.

Učenici su smutili i ispekli  banana bread te dvopek s avokado namazom. Nakon kuhanja, proveli su aktivnost s ostalim učenicima škole. Oduševljeno su kušali njihove doručke te pogađali sastojke s povezom na očima. Bilo je vrlo zanimljivo.

Nakon igre pogađanja nastavili su sa zabavnim dijelom tjedna. Rješavali su rebuse, zagonetke, igrali igru parova (memory) te igru Pogodi tko sam. Vrlo aktivno su otkrivali razno voće i povrće. Ocijenili su izvrsnim aktivnosti projekta u kojem su sudjelovali.

Slike pogledajte OVDJE.

Učenici 3. razreda s učiteljicom Sanjom Mioč u suradnji s knjižničarkom Ivanom Domac proveli su izazov „Pripremi superdoručak“.

Učiteljica Sanja Mioč je sa svojim trećim razredom, a u suradnji s knjižničarkom Ivanom pripremala superdoručak u prostoriji domaćinstva. Za kušanje superdoručka odabrali smo članove žirija, ravnateljicu škole te psihologinje Anu i Slađanu. Učenici su bili podijeljeni u dva tima. Timovi Srculenko i Balonko bili su natjecateljski raspoloženi. Nakon što su uz pomoć učiteljice i knjižničarke pripremili namirnice, potrudili su se i oko pripreme porcija. Zobene pahuljice su, prema uputama iz recepta, pripremili na samome početku, dok su ostale jako bitne sastojke pripremali tijekom same izrade doručka. Već upoznati s vrijednostima voća i orašastih plodova, oduševljenjem su pripremali banane, kivi, jabuke, lješnjake i orahe. Tim Balonko je napravio nešto malo drugačiji superdoručak. Članovima žirija su prezentirali svoje porcije. Žiri je ocjene ispisao na kuhačama te su tako timu Balonko dodijelili bod više. Tim Balonko je pobijedio za nijansu, a svaki je član tima zaslužio pobjedničku čokoladicu i diplomu za prvo mjesto. Tim Srculenko je dobio utješnu nagradu, diplomu za drugo mjesto. Nakon čišćenja i pospremanja radnog prostora, učenici su se vratili u svoju učionicu gdje su odigrali različite društvene igre s temom voća i povrća. Rješavali su rebuse, igrali igru Pogodi tko? te igru memorije. Kroz igru i zabavan dio ovog zadatka, prisjetili su se izgleda, okusa i namjene voća i povrća. Spoznali su važnost svakodnevnog unosa voća i povrća u naš organizam zbog njihovih nutritivnih vrijednosti.

Slike pogledajte OVDJE.

Učenici 4. i 6. razreda s učiteljicama Mirtom Matoković i Renatom Zuzjak sudjelovali su u izazovu „Zabavljaj se i otkrij svoje supermoći“. Pripremali su, isprobavali i pogađali orašaste plodove, sušeno voće i sjemenke. S povezom na očima, učenici koji nisu znali o kojim se sastojcima radi, trebali su pogoditi koji su tajni sastojci u porcijama te su bili vrlo uspješni. Najuspješnije i s najviše točnih odgovora bile su učenice Iva i Mia. Svi su se jako dobro zabavili te su naučili koliko je važno unositi u organizam sastojke koje su koristili za pripremu superdoručka, a saznali su i njihove nutritivne vrijednosti.

Slike pogledajte OVDJE.

Učenici 5. razreda su sa svojim razrednikom pripremali „Tombin zdravi doručak“.

Učitelj Tomislav Krizmanić gotovo svakodnevno u školu dolazi s unaprijed pripremljenim doručkom. Učenici i ostali djelatnici škole, vidjevši ga kako slasno jede svoj doručak, često ga ispituju o njegovom sadržaju. Učitelj im tada objašnjava kako je u pitanju zdravi doručak koji uključuje: pirove sjemenke, obavezno bananu i borovnice te još neko voće koje mu je dostupno: maline, jabuke, ribizle… kojima se na kraju dodaju grčki jogurt i kefir.

Tjedan zdravog školskog doručka bila je izvrsna prigoda da mnogi znatiželjnici, počevši od učenika 5. razreda, konačno dobiju priliku kušati gore spomenuti „Tombin zdravi doručak“. Evo kako je to bilo.

Nakon što je razrednik Krizmanić svojim petašima kratko progovorio o doručku kao najvažnijem obroku i o važnosti zdravog doručka te nakon što je progovorio o nutritivnim vrijednostima odabranih namirnica s naglaskom na sjemenke pira koje su prema sv. Hildegardi najbolja hrana općenito, učenici su si prema uputama razrednika sami pripremili doručak (uz standardne sastojke još su dodali maline i jabuku). O tome koliko im se svidio Tombin zdravi doručak neka pričaju fotografije. 

Pripremljene porcije kušali su i ostali djelatnici škole. U natjecateljskom duhu, petaši su proveli i igru pogađanja. Ivana Barišić, tajnica škole, učitelj prvog razreda Mišel Mijačank te asistentica Maja Pavičić kušali su pripremljen zdravi doručak te su pogađali sastojke. Asistentica Maja pogodila je tri sastojka, tajnica Ivana pogodila je 4 sastojka, a učitelj Mišel pogodio je pet sastojaka zdravog doručka. Nakon VAR provjere učitelj Mišel je diskvalificiran pa je na kraju pobjedu odnijela tajnica Ivana.

Slike pogledajte OVDJE.

Učenici 7. razreda su sa svojom razrednicom Ivanom Miočević je sa 7. proveli TŠD izazov Svaki dan, „pet na dan“. U kreativnom izazovu, učenici su pokazali koliko dobro poznaju voće i povrće te njihove kvalitete. Nije bilo jednostavno, no svaki je učenik osmislio svojih pet dnevnih obroka u koje su uvrstili voće i povrće kako bi si napravili nutritivno obogaćene i zdrave porcije. Zaslužili su peticu jer su bili domišljati. Nakon izrade svojih planova, u veliku su teglu pripremili motivacijske poruke za sve učenike i djelatnike naše škole. Teglu su postavili na ulazu u školu. Učenici i djelatnici se sada svakodnevno motiviraju za novi radni dan.

Slike pogledajte OVDJE.

Učenici 8. razreda i učiteljica Iva Babić sudjelovali su u izazovu „Pripremi superdoručak“ kojeg je kušao stručni žiri: kuharica Josipa Čančar, spremačica Vesna Katavić te pedagog Vedran Domjanović. Učenici su se unutar razreda podijelili u četiri tima. Prvi tim se zvao Prochefs, drugi tim  Masterchefovi, treći tim je imao naziv Doručak za 6, a četvrti Maras i ostali. Svaki tim je dobio potrebne namirnice te su se odlično snašli u pripremi doručka. Naučili su kako se zdravo hraniti, koje je voće i povrće jako korisno za naš organizam te su se pri tome i zabavili. Predstavnici timova su gotove obroke predali na kušanje članovima žirija. Svaki je član žirija nakon kušanja na kuhaču napisao ocjenu od 1 do 5 te je tako najviše bodova dodijelio timu Doručak za 6 koji je pripremio ukusne tortilje. Pobjednički je tim dobio diplomu za prvo mjesto, a svaki je član tima dobio i čokoladicu. Ostalim su timovima dodijeljene diplome za drugo, treće i četvrto mjesto, za uspješno odrađen zadatak i uložen trud.

Slike pogledajte OVDJE.

Pročitajte još

18. studenoga

18. studenoga

Danas smo se zajedno s cijelom Hrvatskom sjetili svih žrtava Domovinskog rata i posebno onih iz našeg herojskog grada Vukovara te Škabrnje. Svim...

Mjesec hrvatske knjige

Mjesec hrvatske knjige

Od 15. listopada do 15. studenoga obilježava se Mjesec hrvatske knjige. Ovogodišnja manifestacija sa sloganom Pričaj mi... posvećena je...

Svemir u 2. razredu

Svemir u 2. razredu

Učenici 2. razreda i njihova razrednica Martina Cindrić ove su se školske godine uključili u projekte o temi svemira - Lets step from planet Earth...

Skip to content