Model cjelodnevne škole sastoji se od četiri odgojno-obrazovna programa – programa nacionalnog kurikuluma, odnosno obavezne i izborne nastave (A1), programa potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja (A2), izvannastavnih aktivnosti (B1) i izvanškolskih aktivnosti (B2).
Uz povećanje satnice nekih predmeta, poput hrvatskoga i matematike od prvog do osmog razreda, likovnog i glazbenog od prvog do četvrtog, tjelesnog u četvrtom, geografije u petom te tehničkog u šestom, uvedeni su i novi.
Tako je kao alternativa vjeronauku od prvog do osmog razreda uveden predmet Svijet i ja, a učenici od prvog do četvrtog razreda dobili su predmet Praktične vještine.
Od prvog do osmog razreda kao obavezan je predmet Informacijske i digitalne kompetencije. Predmet Priroda i društvo u nižim razredima razdvojen je na dva predmeta – Društvo i zajednica te Prirodoslovlje, a taj će predmet osnovnoškolci slušati do šestog razreda.
Krajnji cilj uvođenja eksperimentalnog programa je stvaranje uvjeta jednosmjenske nastave do 2027. godine u svim osnovnim školama u Republici Hrvatskoj. Za ostvarivanje tog cilja potrebno je osigurati infrastrukturne kapacitete koji će dovesti i do stvaranja novih radnih mjesta.
Jedan od glavnih ciljeva programa je „smanjiti razlike u školskim postignućima, odgojno-obrazovnim ishodima i ishodima obrazovanja različitih skupina učenika te povećati obrazovnu jednakost, pravednost i pravičnost u osnovnim školama“.
O cjelokupnom sadržaju eksperimentalnog programa, svim njegovim ciljevima, zadaćama, odgojno-obrazovnim ishodima te mjestu, načinu i vremenu kao i financijskim sredstvima potrebnim za njegovu realizaciju možete pročitati OVDJE.