preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mate Lovraka Vladislavci

Login

Odaberite kliknite i zabavite se

anketa
Koje godišnje doba najviše volite?





Himna škole

HIMNA NAŠE ŠKOLE

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Vrijeme
Zadruga

 

 

DOĐITE I PRIDRUŽITE SE ZADRUZI

 

TV program

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Obilježavanje Tjedna zdravog doručka 16. – 20. listopada 2023.
Autor: Marija Poje, 31. 10. 2023.

Učenici su 1.razreda, s učiteljicom Martinom Cindrić, su na pametnoj ploči, olujom ideja smišljali jela za doručak, a potom i prijedloge za tajanstveni jelovnik pod nazivom "Popajev doručak". Sastavili su svoj recept, a potom kreirali zadatke za istragu. “Smutili” su zdravi smoothie koji je sadržavao  špinat kao jedan od glavnih sastojaka. Ostali učenici škole pratili su tragove putem QR kodova. Prvi QR kod  vodio je do osmosmjerke koja je otkrivala tajne sastojke, a  drugi  QR kod je otkrio recept do kojeg su došli umetanjem odgovarajućih riječi. Nakon toga rješavali su listić s grafičkim prikazom sastojaka. Zadatak je bio otkriti koliko je čaša napitka Popaj popio, a rješenja su prikazali grafičkim prikazom. Učenici su otkrivali i put do Popaja. Kao nagrada za dobro odrađen detektivski posao čekao ih je doručak u čašama. Učenici su zadatke i Popajev doručak ocijenili izvrsnim. 

Učenici 2. razreda, s učiteljicom Sanjom Mioč te u suradnji s knjižničarkom Ivanom Domac pripremili su proteine u čaši i proteinski puding (SLIME) čiji je glavni sastojak chia sjeme. U puding su dodavali samo zdrave namirnice koje su ostali učenici trebali otkriti ispunjavanjem križaljke. Uz chia sjemenke, u proteinski slime dodali su mlijeko, kakao, cimet, banane, tamnu čokoladu i med. Svi su bili oduševljeni okusom pudinga.

Učenici trećeg i osmog razreda, s učiteljicama Renatom Zuzjak i Mirtom Matoković, proveli su radionicu Proteini na kruhu. Željeli su pokazati da doručak može biti zanimljiv i potpuno drugačiji od uobičajenog. Prva aktivnost učenika bila je na listić zapisati na što ih sve podsjeća riječ hummus. Analizom listića uspostavilo se da učenici većinom riječ hummus povezuju s plodnom zemljom koju dobijemo u komposištu. Nekoliko učenika povezalo je hummus sa zdravim namazom za kruh. Druga aktivnost bila je izrada namaza hummusa. Baza hummusa bili su slanutak i grah. Nakon toga su kušali kruh s izrađenim namazom. Treća aktivnost je bila podjela namaza na kruhu učenicima 5.,6. i 7. razreda čiji je zadatak bio kušati ga i otkriti koje se zdrave namirnice u njemu nalaze. Ispunili su listić i iz njega zaključili da je osjetilo okusa i prepoznavanje namirnica u namazu specifičan za svakog od njih.

Učenici 4. razreda, s učiteljicom Marijetom Majer, u suradnji s njihovim roditeljima, odlučili su se za zdravu pitu od bundeve. Iako su učenici odmah primijetili da je punjenje pite drugačije boje nego inače, vrlo su vješto otkrili o čemu se radi kroz križaljku. Iako se nekima nije svidjela boja, ipak su svi  kušali te zaključili da nije sve u izgledu već i u okusu.

Učenici 7. razreda, s učiteljicom Ivom Babić,  pekli su američke palačinke. Podijelili su se u 4 skupine i svaka skupina je u svoj recept dodala jedan tajni sastojak. Učenici su se odlično snašli i ispekli ukusne palačinke, koje su probali učenici drugih razreda te trebali pogoditi tajni sastojak. Palačinke su brzo nestale, a  tek poneki su uspjeli otkriti tajni sastojak.

Učenici 8. razreda su, s pedagoginjom Željkom i u suradnji s knjižničarkom Ivanom, razgovarali o temi Popajev doručak. Učenici su znali da je špinat Popajev napitak od kojega dobije mišiće i snagu, iako je malo njih gledalo crtić  „Mornar Popaj“ odakle je i došla ideja za temu. Saznali smo da je špinat jako zdravo povrće obogaćeno vitaminima potrebnim za svakodnevni rast i razvoj. Preko fotografija smo naučili kako se uzgaja, na koji se način sije, kakav mu je rast te u kojem se obliku može konzumirati u prehrani (može biti svježi – ubran u listićima ili zamrznuti – blanširan). Tijekom razgovora o zdravoj namirnici, zaključili smo da se špinat može pripremiti na različite načine, no mali broj učenika ju inače voli ili (ne)konzumira. Učenici su pogledali petminutni  crtani film te su izrađivali straničnike na temu „Popajev doručak“. Slobodnim crtanjem smo dobili jako zanimljive i kreativne radove, a učenici su bili zadovoljni rezultatima svoga rada. Straničnike smo plastificirali te ih korisnici knjižnice mogu upotrebljavati prilikom svakog boravka u prostoru knjižnice.

VIDEO






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju